KİTAP AYRACI YAPMACA 3 #



     Merhabalar.
    Uzun zamandır kitap ayracı yapmıyordum. Hazır erkek arkadaşım '' Başlat! Ready Player One ''ı okurken ona sürpriz bir ayraç hazırlayayım dedim. Kitabı daha önce okumuştum. İçeriği hakkında bilgim de var. Tetrislerle, atarilerle büyümüş, 90'lar kuşağı bir Ankara bebesi olarak çok düşünmedim. Hemen 'Pac-man'de karar kıldım. Tek sorun Pac-man'i, 'renkli hayaletler' kovalarken yaparsam, oyunu çocukken bolca oynamış kişiler olarak ayraca bakarken hem ben gerileceğim hem de erkek arkadaşım gerilecek. Malum her an yenilecek bir konumda ( yemek olarak ) bulunan Pac-man'ın subliminal mesaj gönderdiği bünyemizin depresyon içerisinde olacağı kesin. 

Bu sahneyi sürekli görmeye hangi yürek dayanır, bre dostlar?
   Pac-man'ın genel kullanım koşullarında bir değişikliğe gitme densizliğini kendimde saklı bulduğumdan, yenilme ( yemek olarak ) konumunda bulunan mavi renk hayaletleri değil de, Pac-man'i yeme konumunda bulunan renkli hayaletleri yeme durumunda olan bir Pac-man yapayım, neden olmasın ki? dedim. ( Vuhuu nasıl bir cümle o? Facebook'taki 'karmaşık ilişki' durumu en iyi bu ilişkiyi tanımladığım karmaşık cümle ile anlatılırdı sanırım. )  ( Bu arada bilmeyenler için belirteyim;  Pac-man oyununda hayaletler renkli ise sizi yemek için kovalar, ancak büyük yuvarlak yemlerden birini yerseniz hayaletlerin rengi koyu mavi olur ve bu sefer siz onları yiyebilirsiniz. ) ( Aşağıya isterseniz izlemeniz için atari versiyonlarından birini bıraktım. Ne izleyecem oynamak varken? diyebilirsiniz. Merak etmeyin onu da düşündüm. Yazının sonunda verdiğim linkten de oyunu oynayabilirsiniz. )


Malzeme olarak; uhu, makas, herbiri mavi, sarı, kırmızı, turuncu, yeşil renkte olmak üzere 5 adet fon kağıdı, 1 adet daha sert dokuda siyah kağıt ve kırtasiyelerde ayraç olmaya müsait kalınlık ve sertlikte adeti 0.75 TL'ye satılan, adını tam olarak bilmediğim büyük bir beyaz karton kullandım. ( Sadece tek renkte ve o da beyaz olarak satılan bir karton. Kırtasiyede sorarsanız yardımcı olurlar. Ben de en sert ve incesini sorarak buldum. )

İnternetten piksel görünümlü Pac-man ve hayaletleri buldum.

Sırayla sarı kağıda Pac-man'ı;
kırmızı, turuncu, yeşil ve mavi kağıtlara hayaletleri çizdim.


Çizimin ardından sayfayı hemen kenarından ikiye katladım ki bir tane kestiğimde iki tane şekil elde edeyim. 


Tüm hayaletleri ve Pac-man'ı kestim.


Ardından beyaz bir kağıda, hayaletlerimin gözleri olmak üzere 'tetris' konsolundaki artı tuşu gibi bir şekil çizdim. 

Beyaz kağıdı da birkaç defa katladım ve bir kerede kesip, dörtten fazla şekil elde ettim.

Tüm kestiğim şekilleri siyah kağıdın üstüne getirdim.


Başka bir kitap ayracı yardımıyla ideal boyu ve ayraç kalınlığını ölçüp, siyah kalemle pek görülmeyecek şekilde ayracımın ebatını çizdim. 

Ardından sırasıyla Pac-man'i, araya biraz boşluk bırakarak hayaletleri yapıştırdım. 

Yapıştırma işleminden sonra siyah kağıdın çevresinden kabataslak bir kesim yaptım.

Kestiğim parçayı, sıkı durması için yukarıda bahsettiğim sert beyaz kartonun üzerine yapıştırdım.

Ardından onu da çevresinden kabataslak çizdim ki koca kartonla baş etmekten kurtulayım.


Kesime hacim verip, üç boyutluluk katmak adına, Pac-man'ın üst piksel köşelerini tamamen kestim.

Hayaletlerinden üst piksel köşelerini kestim.


Tüm kesimleri yaptıktan sonra, kesimi siyah kağıdın üstüne getirip, çizimin şablonunu çıkardım. 

Ayracın arka tarafı olacak şekli kestikten sonra arkasına yapıştırdım ve beyaz kalan kenar ve boşlukları siyah asetat kalemiyle boyadım. 

Hayaletlerin ve Pac-man'ın gözlerini de aynı kalemle boyayıp, şekillerin kenarından geçtim. 

Son olarak siyah zemine yazmak için üretilen kalemlerden sarı olanı ile Pac-man ve hayaletler arasına minik sarı yemler yerleştirdim. 

veee...........ta daaa!!




Madem aklınıza getirdim, bir Pac-man oynamadan bırakmam vallahi. 
Linki aşağıda, iyi oyunlar efenim.




Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindimm Saadet hanım, teşekkürler ;)

      Sil
  2. Blogu goodread hesabınızdan sayesinde keşfettim. Benimde bir kitap ayracı koleksiyonum var. Bu kitap ayracına da bayıldım. Elinize ve yaratıcılığınız sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Kitap ayracı koleksiyonu yapmak da en az kitap okumak kadar keyif veren bir eylem, insanın kendi elleriyle bu koleksiyona az da olsa bir katkı sağlaması da ayrı bir mutluluk, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, koleksiyonunuzun en güzel şekilde büyümesi dileğiyle :)

      Sil
    2. Kesinlikle öyle. Onlar kitapların en güzel yoldaşı :) Güzel dileğiniz için teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KİTAP 15 # SİLO - HUGH HOWEY

KİTAP 3 # MACERA TÜNELİ 4- UZAY DIŞINDA YOLCULUK- EDWARD PACKARD

KİTAP 48 # AZİZ SANCAR VE NOBEL'İN ÖYKÜSÜ - ORHAN BURSALI