# Öylesine Böylesine Şöylesine


Heff...
Maalesef bugün pazartesi, yani yeni bir sınav haftası demek oluyor bu :( aslında sınavlara veda haftası anlamına da geliyor ama şu an pollyanna gözlüklerime uzanamayacak kadar yorgun ve bitkinim hem ruhen hem bedenen.Evin hali ise bin beter, en az bir posta notu hiçbir odaya haksızlık olmayacak şekilde dağıttım, sıkıldıkça turladığım evde her odada bir not bulup çalışıyorum.Tam bir olağanüstü hal anlayacağınız.

Bu arada aklım hep kitaplarda, sınavlar bittiğinde en önce hangisini okusam derdinden derse odaklanamaz oldum:
Önce bir bilim kurgu mu okusam? yok yok klasik kitaplardan okumadım bu aralar en iyisi klasik okumak, 
aa dur dur en son şu kitabı almıştım onu okuyayım en iyisi ya da dur yok şimdi sınav sonrası o gitmez ben en iyisi gidip yeni bir kitap alayım?

Derde Bak!

Önümde çalışman gereken 800+500 e yakın sayfa not var ve ben ne düşünüyorum.Kendime akıl fikir diliyorum her şeyden öte!

Evet bu ay da ne yapıp edip, sahaflara ve kitapçılara gidecek vakti buldum, birkaç sınav çıkışı soluğu buralarda aldım.



Bildiğiniz üzere bu ay Can Yayınları'nın 5 tl'lik kitap kampanyası başladı.Bu fırsatı da kaçırmak haliyle hoş olmazdı.Ben de sevdiceğimi kaptığım gibi soluğu D&R 'da aldım.

Öncelikle şu tatavaya katılmıyorum: ''yea hiç güzel kitap yok yea burda, bildiğin satılmayanları iteleyelim demişler''

Evet satılmayanları iteledikleri konusunda hemfikrim o konuda sorun yok, katılmadığım husus güzel kitap olup olmaması hususu.Popüler kitap tarayıcı gözlüklerinizi bir zahmet çıkarırsanız ve kitapların arkasındaki tanıtım yazılarını okursanız konu hususunda çok tatmin edecek kitaplar olduğunu görürsünüz.Kaldı ki eve geldiğimde aldığım kitaplar hakkında nette birkaç araştırma yaptım en kötüsü 8 den aşağı puan almamış okurlardan.Yapılan güzel yorumları katmıyorum bile.Peki o kadar güzelse biz niye bilmiyoruz diyebilirsiniz.Hay hay haklısınız, ben de kitapçıda elime alıp tanıtım yazılarını okuyana kadar bilmiyordum.Ama bilmememizin nedeni malum sebepler: reklam, tanıtım, popüler kültür vs vs.

Uzuuuun lafın kısası önyargılı olmayın, her türlü kitaba açık olun, yani almayacaksanız da bu konusunu beğenmemeniz olsun, yazarı tanımamanız yahut o kitabı hiç okuyan biri görmemeniz olmasın :)

Gelelim benim aldıklarıma.Ben toplam 9 tane aldım.Sınavlardan sonra başka D&R'lara da bakıp olabildiğince kampanyayı değerlendirmek istiyorum malumunuz kampanyadaki kitapların hepsi aynı yerde satılmıyor.Parça parça bulmak gerekiyor.Evet efenim peki ben ne aldım?

İşte bunları aldım.Hepsi birbirinden güzel, konuları ise muhteşem ötesi.Tahsin Yücel'i bulmam ise tam kütüphanelere şenlik.


Bu ay aslında çok fazla kitap aldım ama en çok aldığıma sevindiğim, bulmanın neredeyse imkansız olduğu ve bulduğumda da bu yüzden havalara uçmamı sağlayan kitaplar bu üçü oldu:


Eveeeeettt!!! Michel Foucault!!' 

''Deliliğin Tarihiiii''

(bakmayın böyle deli ergen tarzı sevincime, bulmuşum bu kitabı, buna en layık tepkiyi nasıl göstereyim ki?:) Hem ayrıca neden bu kitabı bu kadar istediğimi sandınız ki? )

Aslında kitap yakın zamana kadar bulunmuyordu, basımını yıllardır yapmıyordu İmge Yayınevi lakin bu yıl birkaç ay önce tekrar basımı yapıldı.Etiket Fiyatı yanılmıyorsam 60 tl civarıydı yani bu fiyatla bile almak çok zordu gelgelelim almaya niyetlenmiş ben araya başka kitaplar girince daha sonra alırım diyerek erteledim ve ne oldu, ne mi oldu? Kitabın 2-3 ay içinde tozu kalmadı tozu!!! Hayır hangi ara tükettiniz ekmek mi bu??Nidalarıyla kendimden geçtiğim zamanı hatırlamak dahi istemiyorum.
Kaldık mı yine karaborsa yollarına? Ama şanslıymışım ki birinden 2. el olarak çok ama çok uygun fiyata aldım.Oh şu an kafam rahat, alamayanlar kara kara düşünsün :) yok yok kimse düşünmesin arayan herkes bulsun ya da yeni basımı en kısa sürede yapılsın.Çünkü ben arayıp da bulamamanın ne olduğunu en iyi bilenlerdenim :)


 Bu harikalar da arayıp bulamadıklarımdandı.Aslında İsaac Asimov genel anlamda aradıklarım arasında.Ama Goldbach Sanısı hakkında olan bu kitap ise özel olarak aradıklarım arasındaydı.Lakin yine ikisinin de basımı yok ve maalesef ikisi de karaborsada satılıyor.
İsaac Asimov ve diğer yazarların öykülerini içeren ''Gizli Göz'' en son Nadir.com'da 35 tlydi evet minnak kitap bu fiyatta, ''Petros Amca ve Goldbach Sanısı'' ise en son 25 tl civarındaydı.

 Amma tabiki ben bu kitaplara bu parayı vermedim.Evet kabul ediyorum kitaba veridiğim paraya acımam, tüm paramı kitaba saçarım ama yine de tam bir homo economicusum.

 Ben bu iki kitabı o kadar komik bir fiyata aldım ki duyan inanmaz.İnanmayacağı kadar da var, ben bile hala inanamıyorum hayır yani biliyorum da ordan şeettim neyse.Bu iki kitabın ikisine '' 3 tl'' verdim evet evet yanlış yazmadım sadece ve sadece ''3 tl''.Gitsem Dost Kitabevinden bir ayraç anca alırım bu fiyata sanırım.

Eee boşuna dememişler arayan mevlasını da , belasını da bulur diye.Bense bu güzellikleri buldum.

 Şimdilik benden bu kadar.Artık gidip uyumam lazım yarın yani bugün sınavım var ve ben hala buralardayım cık cık yakıştıramadım kendime.Bir an önce gönül rahatlığıyla altımda dikenliteller olmadan şu ekranın karşısına geçip yazmak istiyorum, sınavlardan sonra kitap okumaya ve yorumlamaya tam gaz devam edeceğim.
O zamana kadar herkese boool kitaplı kütüphaneler, bol okumalı günler diliyorum :)

Bana da güzel uykulaaaar, ah ah tabi nerde o günler sınav zamanı dimi Fırat?








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KİTAP 15 # SİLO - HUGH HOWEY

KİTAP 3 # MACERA TÜNELİ 4- UZAY DIŞINDA YOLCULUK- EDWARD PACKARD

KİTAP 48 # AZİZ SANCAR VE NOBEL'İN ÖYKÜSÜ - ORHAN BURSALI